Analiza danych w MS Excel (Narzędzia Power BI)

Poziom:
Podstawowy
Forma zajęć:
Zajęcia praktyczne z trenerem
Czas:
12/16 h

 Dla kogo szkolenie:

  • Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich którzy przetwarzają bardzo duże ilości danych (nawet ponad możliwości Excela, czyli ponad 1048576 rekordów)
  • Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich którzy wyciągają dane z różnych systemów, niekoniecznie spójnych z MS Excel, w celu ich analizy
  • Dla wszystkich osób które łączą dane z różnych źródeł, za pomocą funkcji typu WYSZUKAJ.PIONOWO i/lub procedur VBA (Makr) a chcą dowiedzieć się jak to robić inaczej i szybciej
  • Dla wszystkich którzy tworzą najróżniejsze wizualne prezentacje danych
  • Dla wszystkich osób które chcą się dowiedzieć jak w MS Excel zautomatyzować procesy analizy i prezentacji danych

 Opis szkolenia:

Podczas szkolenia dowiesz zaprezentowane zostaną sposoby obrabiania dużych zbiorów danych, często z systemów niespójnych z MS Excel, przechowywujących dane w innych formatach czy też w sposób rozporoszony. Kursanci dowiedzą się jak dane z wielu źródeł łączyć w jeden model danych, przeprowadzać jego analizę i prezentować dane w panelach menadżerskich (Dashboard). Główne narzędzia poznane na zajęciach:

  • Power Query – narzędzie służące do łączenia Excel-a z najróżniejszymi źródłami danych, przekształcania danych w prawidłowe formaty i ładowanie ich do modelu danych i/lub tabel w Excel i/lub bezpośrednio do tabel przestawnych.
  • Power Pivot – narzędzie służące do tworzenia modeli danych. Za pomocą Power Pivot można połączyć dane pochodzące z różnych źródeł (systemów, plików, tabel) za pomocą relacji w jeden zbiór (model) danych, po czym te dane można analizować w jednej wspólnej tabeli przestawnej.
  • Panel menadżerski (dashboard) – arkusz prezentacji wyników, łączący w wspólne działanie narzędzia analizy, wizualizacji danych i możliwości w prosty sposób ich przełączania. W tym celu w panelach wykorzystuje się najczęściej połączone tabele przestawne, wykresy, wykresy przebiegu w czasie, formatowania warunkowe, fragmentatory i osie czasu.
  • Uczestnik podczas szkolenia dowie się również jak zautomatyzować pracę za pomocą powyższych narzędzi, tzn. w momencie zmiany źródła nie trzeba wszystkiego tworzyć od nowa, wystarczy tylko ODŚWIEŻYĆ analizy.

 Co musisz umieć:

  • Swobodnie poruszać się po obszarze MS Excel
  • Umieć tworzyć podstawowe tabele przestawne
  • Umieć tworzyć podstawowe wykresy
  • Dobrze abyś umiał używać funkcji JEŻELI, WYSZUKAJ.PIONOWO
  • Dobrze abyś miał świadomość źródeł danych

Zagadnienia:

  • Wstęp:
    • Wprowadzenie do analizy
    • Metody prawidłowego tworzenia zbiorów danych do analiz
      • Normalizacja danych
      • Układy tabel danych
    • Poprawność danych
  • Nazwy:
    • Nazwy zakresów
    • Nazwy tabel
  • Pobieranie danych zewnętrznych Power Query:
    • Źródła danych (importowanie)
      • Z plików MS Excel
      • Z plików tekstowych (txt, csv)
      • Z baz danych (np. MS Access)
      • Pobieranie danych z Internetu
    • Łączenie danych z wielu źródeł (arkuszy / plików)
    • Edycja źródeł danych
      • Zarządzanie importowanymi kolumnami (edycja, usuwanie)
      • Dodawanie nowych kolumn
      • Porządkowanie i przekształcanie danych
  • Power Pivot (Budowanie modelu danych)
    • Relacje między tabelami (łączenie tabel)
      • Definicja relacji
      • Tworzenie i zarządzanie relacjami
    • Język DAX
  • Najważniejsze funkcje do analizy i zarządzania danymi
  • Wizualizacja danych:
    • Formatowanie warunkowe
      • Formatowanie komórek w zależności od zawartości
      • Formatowanie wierszy (formatowanie po formule)
    • Wykresy
      • Tworzenie i modyfikacja wykresów
      • Filtrowanie wykresów
      • Wykresy dynamiczne
      • Wykresy na osiach pomocniczych
      • Wykresy przebiegu w czasie (wykresy w komórkach)
  • Analiza danych za pomocą tabel przestawnych
    • Źródła danych do tabeli przestawnych
    • Sposoby budowania i modyfikacji tabel przestawnych
    • Sposoby wyświetlania i obliczania danych w tabelach przestawnych
    • Filtry i fragmentatory
    • Triki związane z tabelami przestawnymi
  • Tworzenie paneli menadżerskich, dashboard-ów
    • Elementy panelu
    • Wstawianie kilku tabel przestawnych w jeden panel
    • Łączenie tabel przestawnych za pomocą fragmentatorów
    • Wizualizacja danych na wykresach
    • Sztuczki i triki

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)