Moduł 10 Excel: Pobieranie i łączenie danych z różnych źródeł
Poziom trudności:
★ ★ ★ ★ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
Dzięki wiedzy i narzędziom przedstawionym w module, dowiesz się jak do pliku MS Excel pobierać dane z różnych źródeł (w tym: z innych plików Excel, z plików TXT i CSV, z baz danych, z sieci WEB ) i zarządzać ich automatycznym odświeżaniem. Na zajęciach poznasz również narzędzie Power Query (dostępność narzędzia jest uzależniona od wersji MS Office i doinstalowanych dodatków), za pomocą którego pobierane dane można od razu przekształcić i ograniczyć ilość pobieranych danych (np. kolumn).
Ponadto dowiesz się jak zebrane dane łączyć funkcjami WYSZUKAJ… i/lub za pomocą relacji.
co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module
- Podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
- Zasady prawidłowego tworzenia zbiorów danych (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
- Używać funkcji z rodziny WYSZUKAJ (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 7)
czego można się nauczyć
- Tworzenia połączeń pomiędzy plikami MS Excel
- Podłączania się do danych z plików CSV i TXT
- Pobierania danych z baz danych (np. MS Access)
- Pobierania danych ze stron WWW (np. kursów walut, cenników itp.)
- Używania Power Query (w zależności od wersji MS Office i doinstalowanych dodatków)
- Łączenia danych funkcjami WYSZUKAJ…
- Łączenia danych za pomocą relacji (w zależności od wersji MS Office)
co będzie realizowane w trakcie tego modułu
- Pobieranie danych zewnętrznych
- Źródła danych
- Tworzenie nowych połączeń
- Korzystanie z istniejących połączeń
- Zarządzanie odświeżaniem
- Pobieranie i przekształcanie danych za pomocą Power Query
- Łączenie ze źródłami danych
- Podstawowe przekształcanie danych
- Dodawanie lub usuwanie kolumn przy imporcie danych
- Ograniczanie pobieranych danych
- Łączenie danych z wielu źródeł
- Wykorzystanie funkcji WYSZUKUJĄCYCH
- Tworzenie relacji między tabelami, modele danych (w zależności od wersji MS Office)
- Praca na połączonych danych – zalety i wady
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)